Tuesday, November 4, 2008

INSAN Kecik


Ia menceritakan tentang kehidupan seorang anak kecik yang masih lagi mencari arah tuju, untuk mengenal kehidupan, mengenal erti keduniaan, setiap langkah, setiap kayuhan memberinya erti setitik kehidupan, setiap masa yang bergerak memberi maksud yang berlainan, setiap langkah yang pergi memberinya satu kebaikan atau dua keburukan, mereka sentiasa tersenyum juga sentiasa menagis bagi mengenal kehidupan, dengan kehidupan yang dilalui, memberi kesan yang berbeza, setiap orang yang dikenali memberi erti yang berlainan, bagaimana hendak mereka berfikir?mereka hanya berfikir sejenak, dan semuanya tiada jawapan, hanya menurut perintah atau membiarkan begitu saja, melaikan akhiranya merupakan sebuah kegembiraan.

kehidupan anak kecik, juga penuh pancarroba, penuh dengan dugaan, penuh dengan cabaran yang perlu mereka tempuh perlu mereka hadapi...dengan hanya satu tujuan, untuk mengenal kehidupan.

Adakah anak kecil itu sama seperti insan kerdil yang masih mencari arah tujuan?

3 comments:

  1. no problem.nice meeting you too. :)

    ReplyDelete
  2. insan kecik ni inesen..
    len jalan citenye..
    ape yg die nmpak dlm satu laluan tuh cumelah penghujung jln..
    matlamat die..
    bg kite yg dah besar ni..
    kite nmpak n jumpe macam2 bende on da way to the end of road...
    bes jadik budak kenit ni..
    nothing to lose..
    nothing to gain..
    just happiness..

    ReplyDelete
  3. yeap satu jalan tapi dia masih mencari2 sign2 kat situ adakah jalan itu betul atau penah beliau lalui,adakah jalan nie arah yang betul...on daway tuh sambil dia terjumpa benda2 baru, dari situ dia jugak beljar mengenai kehidupan...

    the end of the road..yeap just happiness, course they alwaiz need kegembiraan..

    itulah yang penah dilalui oleh kita semua :D

    ReplyDelete